HTML

Élménybeszámolók

Üdvözöllek kedves olvasó! Ha szereted a természetet, a horgászatot, akkor itt a helyed! Remélem, az írásaimmal tudok neked segíteni, és néhány kellemes percet szerezni!

Elérhetőség

Galéria

Friss topikok

Utolsó kommentek

• nero2: Halak a parton, ti meg a vízbe. Ez így igazságos! Azért örülök, hogy nem esett bajotok. (2013.11.13. 22:29) Októberi mártózások
  • Halfdane: ...és külön gratulálok, hogy pár "bolondságmorzsát" sikerült az olvasók felé is közvetíteni. Hajrá! (2013.09.20. 10:42) Keserédes savanyúság
  • Largemouth: @Halfdane: Szia Andris! :) Ennél szebben, és jobban nem is fogalmazhattad volna meg! Többször is elröhögtem magam írás közben, így a cikk hangulata meg volt alapozva. Végre, megint egy igazi röhögő... (2013.09.19. 19:32) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hahó Máté! Annak a kroásszonnak a hatása a cikk megírásáig tarthatott, ugyanis átjön belőle az az agyahagyott hülyéskedés, ami ott a csónakban mehetett. Sejtem, hogy izomlázatok, ha nem is a fáraszt... (2013.09.15. 21:54) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hajrá Máté, csak így tovább!!! (2013.07.30. 14:19) Három nap a Tiszán (1. nap)
  • Utolsó 20

Egy fergeteges nap a békaevő nagyszájúakkal (1.rész)

Largemouth 2013.07.07. 11:16

Egy átlagos napnak indult; meleg volt, jól éreztük magunkat, és fogtuk a halakat. Aztán, egy másodperc alatt minden megváltozott. Fejemet szomorúan szegtem le, és némán gondolkoztam, hogy vajon mit kellett volna másképp csinálnom...

Komótosan eveztünk Berzával, a dunai pecással, a jónak vélt helyek felé, meg-meg állva a felszínen sütkérező sügérek láttán. Élvezetes végignézni, ahogy a napozó sügérek, az eléjük pöccintett csalira versenytúsznak, és végül a győztes egyed, örömittasan hörpinti be súly nélküli guminkat. Az ember, ilyenkor hajlamos el-elbambulni, és arra lesz figyelmes, hogy a nagyszájú, azzal a lendülettel, ahogy beszívta, már ki is fújta a wormot.

Berza, eleinte popperrel próbálta becserkészni a kíváncsi ragadozókat, de nagyobb érdeklődés hiányában, Ő is gumira váltott, mely meghozta a hozzá fűzött sikert. Újonc sügérezőnek számító barátom, rutinos mozdulatokkal terelte csónakhoz a kíváncsi ragadozókat.

SAM_2104.JPGNem volt okunk panaszkodni,  a halak szépen ettek...

Egy testesebb egyedekből álló csapat láttán, hamar fegyvereinkért nyúltunk, és vártuk, hogy a lassan süllyedő gumi felkeltse egy jobb sügér érdeklődését. Pár pillanat múlva barátom, élete eddigi legszebb nagyszájújával vívott eseménydús közelharcot, melyből ő került ki győztesként. Izgatottan méregettük ideiglenes vendégünket, majd pár fotó múlva, visszaengedtük éltető elemébe.

A sokadik gumival megfogott sügér után, hogy megtörjem a monotonitást, topwater csalira váltottam, ugyanis kíváncsi voltam, hogy vajon a felszíni csalikra, hogyan reagálnak uszonyos barátaim, hiszen a víz hőmérséklete, már bőven meghaladta, az ehhez szükséges hőfokot. A kapocsba, egy még "szűz" csali került, melynek avatására nem kellett sokat várni, hiszen első dobásra verte le, egy 25-ös forma növendék fekusz.

SAM_2123.JPGAvatóhal...

A legyecske második halfogása, igen kalandosra sikeredett, hiszen a kapás, a csali felszíni jellege ellenére, víz alatt érkezett. Mindez úgy zajlott le, hogy csalim egy növényeredetű nem kívánt vendéggel vette fel a kapcsolatot, így őrületes tekerésbe kezdtem, hogy mihamarabb megszabaduljak tőle, eközben kívánta meg valaki a mélyben, pompás színben virító kabócámat. :)

SAM_2146.JPGTermészetesen C&R...

Egy idő után visszatértem a wacky rig-ezéshez, hiszen valamiért a mai napon ez működött a legjobban. Botom spicce, ismét elnehezült, és egy kölyök feka akrobatikus mozgása törte meg a sima víztükröt. Megszelídítése, nem okozott nagy gondot, hamar kezeim között tudhattam, hogy később újra útjára ereszthessem.

SAM_2155.JPGEgy kis víz sosem árt  40 fokban... :)

Ha egy üzlet beindul... Ismét, egy olyan tíz egyedből álló csapatot pillantottunk meg. Halkan ejtettük eléjük a gumikat, és szinkronban kezdtük, majd fejeztük be a fárasztást.

Egyre erősebben kezdtem gondolkodni a szelektáláson, hiszen már rég fogtam igazán nagy sügért. A kapocsba, egy  nagyobb méretű béka került, melyet a kisebb egyedek nem nagyon tudnak elkapni, persze mindig vannak kivételek. Ám, egyenlőre még nem a béka pillanatai következtek, ugyanis Berza egy szép sügérrel erősített be, mellyel, ismét saját rekordját döntötte meg.

SAM_2195.JPGNem volt megállás...

Békám, egy stég alá landolt, majd azon nyomban eltűnt... Akasztás után, egy villámgyors fárasztás következett, mivel a csaliban, a horog rejtve van, így attól a sügér, nagyon könnyen megszabadulhat... Sajnos, mint ahogy azt fent is említettem, vannak ellenpéldák arra, hogy a nagy csalit, csak a nagyobb egyedek tudják magukba gyűrni, így történt ez most is...

SAM_2213.JPGA méret, nem nagyon változott

SAM_2216.JPGJól akadt a bújtatott horog...

Sajnos ezután, minden tetemesen megváltozott... Elértünk egy tökleveleshez, egyből tudtam, hogy mit kell tennem... Kidobtam békámat a partra, majd onnan pöccintettem rá a nagy méretű levelekre. A víz megnyílt, és csalim távozott a vízfelszínről... Végre, megakasztottam, amire oly régóta várok. Halam rendkívül jól küzdött, betört a csónak alá, majd akrobatikus mutatványokkal villogott méreteivel. A mutatványok többszöri megismétlése után, a veterán nagyszájú, látszólag megadta magát, és én barátom felé vezettem. Halam, utolsó erejéből, még egyszer megmutatta a rá jellemző ugrást, majd ő a mélybe, csalim pedig a csónakba távozott. Teljes elkeseredettség lett úrrá rajtunk, azon gondolkoztunk, hogy vajon mit kellett volna másképp csinálni...

SAM_2217_1.JPGA helyszín...

A továbbiakban, már nagyon történt említésre méltó esemény. Így végül, még ha jó napot is zártunk, még sem tudtunk önfeledten távozni a vízpartról. Hazafelé, átbeszéltük az eseményeket, és közösen mondtuk; hogy várjuk ki, mit hoz a holnap...

Tordai Máté (Largemouth)

Címkék: pergetés feketesügér topwater wacky rig gumikreatúrák basirisky

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dávid Berzai 2013.07.07. 12:34:14

Ez igen Máté, ismét a maximumot hoztad ki a történetből..élménydús lett, és a leghitelesebb módon sikerült megalkotnod az írást! :) Még én is izgatottan várom a folytatást..:D
Gratula!;)
üdv.

Berza

Largemouth 2013.07.13. 15:40:57

@Dávid Berzai: Szia Berza! :)

Köszönöm szépen! Tanultam, a te cikkeidből, és így már könnyebb jót írni!