HTML

Élménybeszámolók

Üdvözöllek kedves olvasó! Ha szereted a természetet, a horgászatot, akkor itt a helyed! Remélem, az írásaimmal tudok neked segíteni, és néhány kellemes percet szerezni!

Elérhetőség

Galéria

Friss topikok

Utolsó kommentek

• nero2: Halak a parton, ti meg a vízbe. Ez így igazságos! Azért örülök, hogy nem esett bajotok. (2013.11.13. 22:29) Októberi mártózások
  • Halfdane: ...és külön gratulálok, hogy pár "bolondságmorzsát" sikerült az olvasók felé is közvetíteni. Hajrá! (2013.09.20. 10:42) Keserédes savanyúság
  • Largemouth: @Halfdane: Szia Andris! :) Ennél szebben, és jobban nem is fogalmazhattad volna meg! Többször is elröhögtem magam írás közben, így a cikk hangulata meg volt alapozva. Végre, megint egy igazi röhögő... (2013.09.19. 19:32) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hahó Máté! Annak a kroásszonnak a hatása a cikk megírásáig tarthatott, ugyanis átjön belőle az az agyahagyott hülyéskedés, ami ott a csónakban mehetett. Sejtem, hogy izomlázatok, ha nem is a fáraszt... (2013.09.15. 21:54) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hajrá Máté, csak így tovább!!! (2013.07.30. 14:19) Három nap a Tiszán (1. nap)
  • Utolsó 20

Októberi mártózások

Largemouth 2013.11.13. 21:51

Hosszú idő elteltével, végre újra a vízparton találtam magam. A helyszín, pedig nem volt más, mint a szívembe, egyre inkább beljebb lopózó Duna. Furcsa érzés volt újra kezeim között tartani régi fegyvereimet. Valami megmagyarázhatatlan érzés járta át testem, és csak azt tudtam, hogy halat szeretnék fogni. Nem könnyű célt tűztem ki magamnak; életem első domolykójával szerettem volna közelebbről megismerkedni. A körülmények nem voltak a legbiztatóbbak... A vízállás a vártnál nagyobb volt, és a kalandban velem tartó, már rutinosnak nevezhető Berza barátom sem tudott pozitív hírekkel szolgálni tegnapi terepszemléjéről...

Ennek ellenére, fokozott lelkesedéssel vágtunk neki, a Duna menti erdő járatlan ösvényeinek, hogy a jobbnál-jobb helyeket felderítsük. A halak szedésekkel tanúsították jelenlétüket, de az áttörő kapás, csak nem akart bekövetkezni. Dolgomat, az is nehezítette, hogy míg Berza, egy rövidebb UL bottal volt felszerelkezve, engem viszont, egy viszonylag nagy méretű 2,70-es spinning pálca kísért utamon. Rövid idő után világossá vált számomra, hogy ezt a méretet, nem erre a terepre találták ki, ugyanis botom spicce a létező összes gallyal megismerkedett, ami tudtommal nem tesz valami jót a kerámiának.

A sokadik szerencsétlenkedés után, Berzát felelőtlenül lehagyva próbáltam tisztább/meghorgászhatóbb részeket találni, aminek következtében, egy körülbelül 10 másodperces bemutatót tartva a szemközti oldal üdülője közönségének, testem közelebbről megismerkedett a Duna októberi vízével. Szerencsémre sikerült megkapaszkodnom az iszapban, és valamilyen csoda folytán a telefonom sem ment tönkre. Berza, kiáltásomra, olyan 20-30 dobás után mosolyogva sietett, majd büszkén ragadott vállon. :) Utólag mosolygok a dolgon, de, hogy őszinte legyek, abban a pillanatban nem tudtam őszintén vigyorogni... :)

Kilábalva a káoszból, próbáltunk újra a feladatra koncentrálni. Lelkesedésemre ösztönzően hatott, hogy megvoltak az első lekövetések, ráadásul a lábamtól fél méterre egy termetes jász vágott mellé kis tinymnek...

Egy szimpatikus, bedőlt fás részhez érve, már a nap első halával küzdhettem meg. A kapás rendkívül emlékezetesre sikeredett, ugyanis a tiszta vízben végig kísérhettem, ahogy a kis wobblert, egy ezüst árny szívja el. A tettes nem domolykó volt, hanem egy balin, de ez az örömön nem változtatott...

Sajnos ezután, egyik pillanatról a másikra, a lekövetések fokozatosan elmaradoztak, és a halak semmi jelet sem mutattak. Mintha kihalt volna a Duna... Már, a befejezés mellett voltunk, mikor Berzának a semmiből, legnagyobb meglepetésünkre hala akadt. A tettes, egy apró domolykó volt, de ebben a nagy csendben nagyon tudtunk örülni neki...

Visszafelé menet, Berza, még meginvitált "csodahelyére", amit udvariasan visszautasítottam. Dávid, azonban nem habozott. Óvatos, halk mozdulatokkal közelítette meg kedvenc beállóját. Szinte csodálva néztem, ahogy nyugodt tekintettel, semmitől sem félve, nesztelenül hatol át az akadályokon... De jajjjjjj megbotlik, és tekintete hirtelen megváltozik... :) Érzi, hogy ezt nem fogja szárazon megúszni, és sorsába, szinte beletörődve merül el szeszélyes folyónk hűvös vízébe. :) Gyorsan segítségére siettem, és boldogan kérdeztem; - megérte?

Átázva, és kihűlve ballagtunk haza, miközben a folytatásról beszéltünk! Ha a dolgok pozitív oldalát nézzük, márpedig én azt szoktam, egy felettébb jó hangulatú horgászaton vagyunk túl, ahol még a betlit is sikerült elkerülni... Soha rosszabbat! ;)

Tordai Máté (Largemouth)

Címkék: pergetés domolykó balin wobbler salmo tiny

1 komment

Fishing Time találkozó

Largemouth 2013.09.26. 22:04

Szeptember 21.-én, ismét összejött a Fishing Time kis csapata, egy közös hétvégi horgászatra. Ha a horgászat, a Duna szeszélyes mivolta miatt nem is nagyon valósult meg, de azért, így is egy igen jót szórakoztunk! Na, de ne rohanjunk ennyire előre... Célomnak, a 10 órás busz elérését tűztem ki. Ám azon, már magam sem lepődtem meg, hogy ez hiú ábrándnak bizonyult, azért a 11 órásat illett volna elérnem... Sebaj, a leszállást legalább sikerült a megfelelő ponton végrehajtanom, és így, ha nagy megmérettetések árán is, de végül csak megérkeztem Adonyba...

Csabáék semmit nem bíztak a véletlenre... Valahonnan már értesülhettek hírhedt tájékozódó képességemről, ugyanis Zsolt személyében, egy megmentőt küldtek értem, aki egy jóízű beszélgetés mellett, elfuvarozott a csapathoz. Mondanom sem kell, egymás után jöttek szembe, a már, a  blog-jaik révén jól ismert arcok.

Én persze, a hazai pályán lévő Berza barátomhoz csapódtam, hogy a szokásos hangulat mellett, közösen kutassuk fel a víz ragadozóit. Sajnos, a halak étvágykedve nem nekünk kedvezett, és a vízállás is jóval magasabb volt az ideálisnál. Fejenként, egy-egy utánanyúlást sikerült elérnünk, de képbeli eredményt nem tudtunk felmutatni... Másoknál sem volt biztatóbb a helyzet, csupán pár mini csuka, és egy kis balin javította a statisztikát.

A csapat lassan elkészült az erejével, és Kelet felől, az a hír járta, hogy Ottó Bácsi győzelmet aratott a bográcsnál. Így visszavonulót fújtunk, és megindultunk a főhadiszállás felé. Itt több érdekes dolog is történt velem... Villámcsapásként ért a hír, hogy az én képzeleteimben élő Ottó Bácsi, a valóságban nem is olyan bácsi, ráadásul Berzától megtudtam, hogy valójában nem is a gólya hozza a babákat. :)

A csoportkép elkészülte után, Ricsi büszkén húzta elő farzsebéből hírhedt házi pálinkáját, aminek nagy hatása volt az esti hangulat megalapozásában. A nap legnagyobb kérdése az volt, hogy hogyan tálaljuk fel az Ottó által elkészített csodanedüt... Volt több zseniális elképzelés, az átöntéstől, a kartonnal való átlapátolásig, de végül, valahogy csak megoldottuk...

Berza3.jpgNapnyugta a Dunán...

A vacsora kiváló hangulatban telt el, a pálinka sokunknál megtette hatását... Az este során mindannyiunk gazdagabb lett egy Ottó Bácsi féle Kelével, amiért külön köszönet. Biztos vagyok benne, hogy nagy szerepe lesz az őszi csukázások alatt!

Megbeszéltük, hogy másnap reggel, Csabi mindenkit kivisz turnusokban csónakkal, hiszen a balin a nagy víz ellenére egész jól evett. Így, a reggeli kelés érdekében az "alvásnak" adtuk a fejünket...

máté.jpgÍgy ébred az ember, amikor előző este nem gondolkozik...

A gyors reggeli elfogyasztása után, én, és Berza mentünk az első turnusban, hiszen nekem időre kellett Füredre érnem, mert az ott fogott sellőmmel fontos találkozóm volt...

Csaba, gyönyörű helyre vitt be minket, már azért a látványért megérte. Rablások, csak immel-ámmal voltak, de érezni lehetett a levegőben, hogy a halak a pályán vannak. Összesen 4 kapásom volt, abból kettőt sikerült megfogni... Egy óra peca alatt, ez nekem, több mint jó volt!

Csabi.jpgA szerelem kezdete...

Csabi1.jpgAz első...

Berza1.jpgA második...

Összességében, egy rendkívül jó hangulatú, és kiválóan megszervezett találkozón vehettem részt! Sok jó embert (horgászt) ismerhettem meg közelebbről! Remélem jövőre megismételjük! Ez a két balin, valamit elindított bennem a Dunával kapcsolatosan... Biztos vagyok benne, hogy a közeljövőben gyakrabban fogok lejárni, erre a szeszélyes, de annál csodálatosabb folyóra!

Tordai Máté (Largemouth)

Címkék: pergetés balin wobbler orsó Duna megabass

Szólj hozzá!

Keserédes savanyúság

Largemouth 2013.09.15. 19:46

A hétvégének egy célja volt, felavatni újdonsült Fishing Time pólómat... A kalandnak, ki mással vághattam volna neki, ha nem méltán híres barátommal; Berzával. Eredeti célunk domolykózás lett volna, de mivel a jó öreg Duna, elmosta terveinket, így ismét a fekete sügerekkel kellett randevúznunk...

Szokásomhoz hűen, ismét elalvással indítottam a napot... Ráadásul, a jegypénztárnál valakinek, épp kora reggel jutott eszébe szerencsétlenkednie. Sebaj, sajnos egy idő után megszokja az ember, és negyedóra elteltével is képes "őszinte" mosolyossal a pénztár elé állni.

Az utazás "röpke" egy órája alatt, volt időnk átbeszélni, az élet fontosabbnál-fontosabb dolgait, hogy aztán diadalittasan szálljunk le, Délegyháza kitérkövezett központjában. Berza, a napot szokásához hűen, a kisbolt kroássszon készletének felvásárlásával kezdte, majd büszkén rakta zsebre, előzőleg kiváltott rózsaszín napijegyét... :)

Fél óra múlva, már a csónak padlóját koptattuk, és izgatottan dobáltuk a jónak vélt helyeket. Az első támadás, az én békámon esett, ám nem feka, hanem egy csuka személyében. Nem volt szívbajos a fiatal kroki, két akasztás után is képes volt lekövetni szúrós kétéltűmet, de sajnos rövid kapcsolatunkból, nem tudtunk egy jelenetet sem megörökíteni...

Míg én békámmal csapkodtam a nádszéleket, Berza "csöndes gyilkos" módjára stratégiát váltott, és súly nélküli féreggel megfogta a nap első fekuszát... Nem volt nagy, és úgy gondoltuk sok társa fogja még bearanyozni napunkat, így nem készült róla kép... Mint az később kiderült, ez végzetes hibának bizonyult! :)

Két hal elvesztése után, nekem is sikerült végre kezembe terelni egy apróságot, így a betli veszélye már egyikünket sem fenyegette...

SAM_3640.JPGEz a fotó, kiváló példája annak, hogy nem a horgász a lényeg a képen... :)

Továbbcsorogva, egy eldugott, pár méter átmérőjű öblöcskében, szép egyedekből álló csapatot pillantottunk meg. Nehéz volt a helyzetünk, hiszen a bedőlő nádszálaktól, nem tudtuk normálisan bejuttatni csalijainkat, be meg nem nagyon mehettünk, mert akkor elzavartuk volna a felszínen sütkérező sügéreket... Gyorsan kellett cselekedni, és mivel Berzán hosszú gatya volt, így engem ért az a megtiszteltetés, hogy térdig süllyedve a tó iszapjában, begázoljak az említett helyszínre... Utólag azt mondom megérte, hiszen jó helyre bepöccintett csalimat, egy termetes nagyszájú, az orrom előtt "tette magáévá"... Gyors közelharc után, büszkén ragadhattam szájon, a nap harmadik halát.

SAM_3648.JPGHibátlan nagyszájú...

SAM_3658.JPGNagy volt az öröm...

Több száz méter nádfal megdobálása, és 10 darab kroásssszon elfogyasztása után, ismét nálam jelentkezett a következő vendég. Nem volt nagy, de a hosszú csend eltelte után, nagyon tudtam neki örülni. Ő is, a súly nélküli gumit hörpintette be...

SAM_3666.JPGMegtörte a hosszú csendet...

Ezek után jött el az a pillanat, amivel megpecsételtem sorsomat; újra békára váltottam... A kapások megvoltak, sőt, talán még több akció is volt a brekire, mint a gumikra, de a rejtett horog, aznap valamiért nem akart akadni. :( Csukák is, és fekák is jelentkeztek felváltva, de Fortuna nem fogta a kezemet, így a nap további részét átbetliztem. Berzának sem volt jobb dolga, halait, mintha törvényszerű lett volna az első ugrás után közvetlenül, mindig elvesztette...

SAM_3685.JPG"Hazafele"...

Írhatnám, h csalódottan ballagtunk vissza a csónakkal, de hazudnék... :) Volt abban a kroásssszonban valami, mert a hangulat verte a legfelsőbb szinteket! :)

SAM_3669.JPGNe egyél több kroásssszont! :D

SAM_3699.JPGNa, vegyük komolyan... :D

Szokásunkhoz híven, még a végére beiktattuk a napi szerencsétlenkedésünket. Ez a szerep, Berzára hárult, aki, be akarta bizonyítani, hogy ő bizony ki tud szállni távolról is a csónakból... :D Ezt az elhamarkodott kijelentést, cipője, és fehér zoknija bánta, ami ma már inkább szürke. :) Összességében, egy nagyon jó hangulatú pecán vagyunk túl, amit valószínűleg, soha nem fogunk elfelejteni... Kell ilyen nap is, nem kell mindig odatenni a 100%-ot!

Tordai Máté (Largemouth)

Címkék: pergetés orsó feketesügér topwater wacky rig megabass gumikreatúrák gumikreatúra basirsiky

3 komment

Néma balinok

Largemouth 2013.09.13. 20:53

Csörög az óra... Sietve szállok ki az ágyból, hiszen a negyed hatos vonat elérése a cél... A pénztár persze nincs nyitva. Miért is lenne? Egy kis hiba a stratégiában, de szerencsére a kalaúúúz bácsi felvilágosít, majd hősként nyújtja kezembe, kiváltott jegyemet. Eddig minden kerek; bot kézben, jegy zsebben. Vajon balinék is felkelnek egy jót reggelizni?!

A leszállást szokásom elsietni, ami hajnalok-hajnalán, nem a legszórakoztatóbb dolog... Ha a város nevével fémjelzett táblát nem is, de pergetőtáskáját feszülten pakoló barátomat, könnyedén észrevettem. Így, ha  kisebb-nagyobb megmérettetések árán is, de végre eljutottam, a méltán híres "Csopak city-be".

Pár perc múlva, már újra füleimben érezhettem, a csónakkikötő rozsdás ajtajának végső haláltusáit, és a helyi erő "nincs hal ebben" szállóigéit. Gyors bepakolás, egy kis szerencsétlenkedéssel keverve, és már szeltük is a habokat...

A helyzet "biztatóanbizarnak" nézett ki... Biztatónak, biztató volt, hiszen a strand vize hemzsegett a küszöktől. Bizarrnak, meg azért volt bizarr, mivel balatoni napfelkelténket, egy felszíni rablás sem tarkította. Persze, egy percig sem hittük azt, hogy balinmentes lenne a pálya. Halkan a kőgát mellé osonva, megkezdtük a "vadászatot". Csönd, csönd, és csönd... Gergő, már az evezők felé nyúlt, mikor fehér crankemet, egy balin fröcskölve ragadta magához. A meglepődöttségtől, picit fásultan válaszoltam, de egy izgalmas fárasztás után, végül kezemben tarthattam ellenfelem...

SAM_3256.JPGMegtört a csend...

A küszök ívtak a köveknél, és a balinok is egyre gyakrabban mutatták meg magukat... Izgalmasabbra fordult a játék... Wobbleremet, indítás után közvetlenül, egy jól megtermett fehér test csapta ki a vízből. Sajnos, az akadás elmaradt. Közben Gergőnek is dolga (hala) akadt, de ő sem volt szerencsésebb; hala idő előtt távozott. Sebaj, mi így engedjük vissza... :)

Lassan, és fokozatosan elcsendesedett a pálya... Még azért tettünk egy becsületkört, biztos, ami biztos alapon. Utolsó erőfeszítéseinket, egy újabb balin koronázta, mely ismét a fehér crankre csábult el...Lényegében kihoztuk a napból a maximumot. Teljes volt az öröm, a mi oldalunkról, és balinék oldaláról is, hiszen ma is 100% C&R-ben volt részü(n)k... :)

SAM_3280.JPGA mai nap második balinja...