HTML

Élménybeszámolók

Üdvözöllek kedves olvasó! Ha szereted a természetet, a horgászatot, akkor itt a helyed! Remélem, az írásaimmal tudok neked segíteni, és néhány kellemes percet szerezni!

Elérhetőség

Galéria

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • nero2: Halak a parton, ti meg a vízbe. Ez így igazságos! Azért örülök, hogy nem esett bajotok. (2013.11.13. 22:29) Októberi mártózások
  • Halfdane: ...és külön gratulálok, hogy pár "bolondságmorzsát" sikerült az olvasók felé is közvetíteni. Hajrá! (2013.09.20. 10:42) Keserédes savanyúság
  • Largemouth: @Halfdane: Szia Andris! :) Ennél szebben, és jobban nem is fogalmazhattad volna meg! Többször is elröhögtem magam írás közben, így a cikk hangulata meg volt alapozva. Végre, megint egy igazi röhögő... (2013.09.19. 19:32) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hahó Máté! Annak a kroásszonnak a hatása a cikk megírásáig tarthatott, ugyanis átjön belőle az az agyahagyott hülyéskedés, ami ott a csónakban mehetett. Sejtem, hogy izomlázatok, ha nem is a fáraszt... (2013.09.15. 21:54) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hajrá Máté, csak így tovább!!! (2013.07.30. 14:19) Három nap a Tiszán (1. nap)
  • Utolsó 20

Egy fergeteges nap a békaevő nagyszájúakkal (2.rész)

Largemouth 2013.07.13. 15:34

-Máté, követi a basyd, le fogja szedni... Valahogy, így kezdődött el, az a bizonyos pár perc, amely nagyban megalapozta a nap további hangulatát. Mikor békám ráesett, egy tökleveles közepére, még nem tudtam, de valahol már éreztem, hogy ezt a dobást, nem fogom egyhamar elfelejteni! Izgatottan pöccintettem párat rajta, majd egy hírtelen mozdulattal elindítottam. Csalim pár méterig jutott, a rá jellemző billegő mozgással, majd egy fekete árny utolérte, és eltüntette a víz felszínéről... Lábaim remegni kezdtek, és fohászkodtam, hogy a bevágás, találjon ellenállást. A fentiek, aznap velem voltak, és pár másodperc múlva, már kezeimben érezhettem, ahogy a csodás ragadozó fejvesztve menekül, ideiglenes fogságából. Őszintén szólva, nem tudom felidézni a fárasztás pillanatit. Emlékeimben, csak annyi maradt meg, ahogy a tó veteránját barátom kezéhez vezetem, aki szintén remegve, és félve nyúlt le érte, ezzel eldöntve a küzdelmet...

SAM_2256_1.JPGFaroktőig 43,5cm...

SAM_2253.JPG

SAM_2247.JPGKedvenc halam, és kedvenc csalim...

SAM_2240_1.JPGRégóta vártam rá, megérte...

SAM_2259.JPGVékony akadás...

SAM_2269.JPGMég találkozunk...

SAM_2271.JPGSzabad vagy...

Ekkor, még nem tudtam, hogy ez csak a kezdet, egy felejthetetlen napból. Folytattuk a horgászatot barátommal, ám mindketten még az előzőek hatása alatt voltunk. A kisebb sügérek, és a rontott kapások kezdtek minket visszalökni a valóságba. Berza, súly nélküli gumival eredt a ragadozók nyomába, míg én szelektálás céljából fent hagytam, a mai nap már bizonyított basiriskyt...

SAM_2286.JPGJól elkapott pillanat...

SAM_2283.JPGBerza aznapi első fekusza...

A nádból kibuckázó békát, valami ismét megkívánta.... Bár a méret, most kisebb volt, de így is örültem neki.

SAM_2276.JPGBékaevő sügérifjonc...

Míg én a rontott kapásokkal küzdöttem, Berza szépen fogta gumival a kisebb fekákat. A csali előnye, egyben a hátránya is, ugyanis az egyágú horog, el van rejtve a gumiba, ezzel megakadályozva az elakadást. Így, a tökleveleseken, a nádtorzsák között, sőt a hínarasok fölött is gond nélkül el tudjuk vezetni. Ez egy áldás, és egyben átok is, hiszen az el nem akadás, gyakran érvényes halak esetében is.

Jól szórakoztunk, de a nap a vége felé közeledett, és én még mindig csak két halnál jártam. Egy furcsa esemény ébresztett föl passzivitásomból... A beeső basiriskyt, valaki azonnal megkívánta, és egy hatalmas fekete hát törte meg a sima víztükröt... Ám a támadás, nem ért célt, ugyanis a ragadozó, csak a béka lábáig jutott, de a horgot nem érte el. Nem baj, gondoltam magamban; még nem szúrtam meg, hátha leszedi még egyszer... Csobbant a breki, majd azzal a lendülettel el is tűnt. Rövid, de eseménydús fárasztás végén, kézbe foghattam a nap második legnagyobb halát, egy faroktőig 42 centiméteres fekete sügért...

SAM_2308_1.JPGFaroktőig 42cm...

SAM_2313_1.JPGAz akadás...

SAM_2323.JPG

SAM_2320.JPG

SAM_2326.JPGViszlát...

Halamnak "nem tudtam" sokáig örülni, ugyanis újra jelentkezőm akadt. Leszorított spiccel, sem tudtam elkerülni a nagyszájúakra jellemző szaltókat, de valahogy, már nem is nagyon akartam. A béka áldozata, ismét egy szép sügér lett, a maga 38 centijével... Pár fotót csináltunk róla, majd őt is útjára engedtük.

SAM_2333.JPGA nap utolsó méretes fekusza...

SAM_2337_1.JPGFaroktőig 38cm...

SAM_2340.JPG
A horgászatra szánt időnk lejárt. Visszafelé menet, még azért egy duplázást beiktattunk.

SAM_2305.JPG

Önfeledten szálltunk ki barátommal a csónakból, majd a napot kielemezve, és a folytatást lebeszélve, hazafelé ballagtunk...

SAM_2352.JPG

 

Tordai Máté (Largemouth)

 

 

 

Címkék: pergetés feketesügér topwater basirisky gumikreatúra 40+

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://largemouth.blog.hu/api/trackback/id/tr325403058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dávid Berzai 2013.07.13. 15:45:36

Gratula Máté, hangulatos lett a folytatás is..bárcsak a folytatásnak is lenne folytatása! :D
Két hét múlva restart! ;)
üdv.

Berza
süti beállítások módosítása