HTML

Élménybeszámolók

Üdvözöllek kedves olvasó! Ha szereted a természetet, a horgászatot, akkor itt a helyed! Remélem, az írásaimmal tudok neked segíteni, és néhány kellemes percet szerezni!

Elérhetőség

Galéria

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • nero2: Halak a parton, ti meg a vízbe. Ez így igazságos! Azért örülök, hogy nem esett bajotok. (2013.11.13. 22:29) Októberi mártózások
  • Halfdane: ...és külön gratulálok, hogy pár "bolondságmorzsát" sikerült az olvasók felé is közvetíteni. Hajrá! (2013.09.20. 10:42) Keserédes savanyúság
  • Largemouth: @Halfdane: Szia Andris! :) Ennél szebben, és jobban nem is fogalmazhattad volna meg! Többször is elröhögtem magam írás közben, így a cikk hangulata meg volt alapozva. Végre, megint egy igazi röhögő... (2013.09.19. 19:32) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hahó Máté! Annak a kroásszonnak a hatása a cikk megírásáig tarthatott, ugyanis átjön belőle az az agyahagyott hülyéskedés, ami ott a csónakban mehetett. Sejtem, hogy izomlázatok, ha nem is a fáraszt... (2013.09.15. 21:54) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hajrá Máté, csak így tovább!!! (2013.07.30. 14:19) Három nap a Tiszán (1. nap)
  • Utolsó 20

Találkozás a királynővel

Largemouth 2013.03.24. 23:19

A múltkori sikeres peca után, már alig vártam, hogy újra lejuthassak a vízpartra. Sajnos terveimet egy héttel el kellett csúsztatnom, hiszen a tél elfelejtette, hogy már lejárt az ideje, és még tombolt egy nagyot. Ez az egy hét elcsúsztatás, egy örökkévalóságnak tűnt. Már a hét első felében kezdtek úrrá lenni rajtam az elvonási tünetek. Aztán nagy nehezen, csak eljött a hétvége, és vele együtt a peca is...

A kalandnak Attila barátommal vágtunk neki. Sajnos a hétvége megint meghozta a lehűlést, így esélyeink nagyot csökkentek, de engem ez valahogy nem tudott zavarni, éreztem, hogy a mai nap vár rám valami különleges, amit nem fogok egyhamar elfelejteni.

SAM_1428.JPGKomor hangulatban fogadott a tó...

Sajnos a fekák, a hideg miatt eltűntek a partközelből, és a mélyebb részek felé vonultak. Pár darabot láttunk az egész nap során, de azok is teljes passzivitással vettek tudomást rólunk.

SAM_1431.JPGA "fegyverek"...

Az első óra eredménytelenül telt, míg végül elértünk egy ígéretesnek tűnő részhez, ahol egy viszonylag nagy medertörés található. Izgatottan kezdtük vallatni az állást. A második dobást követően, a visszaeső csalira, egy nem várt, de annál agresszívabb ütést kaptam. - Megvagy kiáltottam fel! A tiszta a víz hatására, hamar megláttam ellenfelem méreteit, ezt nem kellett volna, hiszen ennek hatására pulzusom az egekbe szökött, és testem elöntötte az adrenalin. :) Ezt már csak az fokozta, mikor megpillantottam, hogy a horog, vendégem szája szélében fityeg...

Halam becsülettel küzdött, többször betört a nádba. Szerencsémre, a jellegzetes ugrást, a vízbe nyújtott botspiccel sikerült elkerülni, és kézbe tudtam ragadni ellenfelemet.

Leírhatatlan volt boldogságom, mely három ordítás kíséretében mutatkozott meg. :) Óvatosan szemlélgettem, ezt a csodás ragadozót, próbáltam a lehető legkíméletesebben bánni vele.

SAM_1470.JPGA királynő...

SAM_1442.JPGSzokásos tisztelet...

SAM_1474.JPGSzabad vagy, köszönöm...

Visszaengedés után, még folytattuk a hely vallatását, de mozdulataimra nem tudtam egy ideig odafigyelni, kezeim remegtek, még mindig az előzőek hatása alatt voltam.

Ez a hely sajnos több halat nem adott, így barátommal továbbálltunk, és újabb mélyebb helyeket kerestünk.

Az idő egyre inkább telt, és nem nagyon találtuk a halakat... Egyik dobásom során, sikeresen megdobtam a kötelező napi gubancomat. Két perces küzdelem után, - miközben csalim a fenéken pihent - , megint úgy állt a zsinór a dobon, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Eközben gumimat elsodorta a hullám az ígéretesnek tűnő helyről, így gyors tekerésbe kezdtem. Csalim már a part közelében járt, mikor egy sötét árnyat pillantottam meg mögötte, egy darabos fekete sügér személyében. Lassabbra vettem a tempót, és életre keltettem gumimat, ám a rutinos nagyszájú, már sejtette, hogy valami nem stimmel, így tovább állt.

SAM_1453.JPGPihenő...

Sajnos a nap a vége felé járt. Kérésemre még visszatértünk a halat adó helyhez, ahol meglepetésünkre egy csapat nagyszájú úszkált. Óvatosan közelítettük meg a stéget, nehogy megneszeljék jelenlétünket.

A sügérek nem tanúsítottak nagy figyelmet, közömbösen kerülgették ki csalijainkat, majd egy pillanat alatt eltűntek.

Ennek ellenére folytattuk a hely vallatását, aminek meg is lett az eredménye, hiszen az egyik emelés közben, arra lettem figyelmes, hogy botom életre kel, és valaki küzd a végén. A kis vendéget, gyorsan magamhoz tereltem, és óvatosan vettem kézbe.

SAM_1461.JPG

SAM_1471.JPGRemélem egyszer te leszel a nagyszájúak királya...

A halam visszaengedtem, és folytattam a dobálást.

Még az utolsó pillanatokban, Attila barátomnak volt egy elég komoly kapása, de sajnos nem akadt meg... Lassan beesteledett, és mindketten elfáradtunk, így az indulás mellett döntöttünk.

Összességében, teljesen elégedett vagyok, gyönyörű halakat fogtam, és nagyszerű élményekkel gazdagodtam, ezen a hideg tavaszi pecán!

Tordai Máté ( Largemouth )

 

 

 

 

 

Címkék: pergetés feketesügér

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://largemouth.blog.hu/api/trackback/id/tr875166325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halfdane 2013.03.24. 23:35:09

Szia Máté! Ismét gratulálok, ez már nem lehet véletlen... Ha vasárnap hoztad volna ezt az eredményt a versenyen, akkor toronymagasan megnyerted volna. Majd legközelebb odapörkölsz a profiknak...:)

nero2 2013.03.24. 23:57:36

Én is gratulálok! De! Azt ne felejtsük el, hogy a két napot nem nagyon lehet összehasonlítani. Szombaton egy kevésbé szeles egyenletes időjárás volt, de vasárnap megkaptuk a jó ÉK-i szelet és a -4 fok sem volt a legideálisabb a pergetésre. Mindez persze nem csorbítja a szép zsákmány értékét!

Largemouth 2013.03.25. 15:03:49

@Halfdane: Szia Andris!

Köszönöm szépen! Majd legközelebb... :) Így is teljesen meg vagyok elégedve, hiszen hamar meg tudtam fogni az idei első komolyabb nagyszájúmat, és számomra ez a legfontosabb! :)

Máté

Largemouth 2013.03.25. 15:10:35

@nero2: Szia Balázs!

Azért, a szombat sem nevezhető egy könnyű pecának, mivel akkor érkezett meg a hidegfront, és ez a halak viselkedésén, elég komolyan megmutatkozott... Plusz szelünk, sajnos nekünk is volt rendesen.
Lehet, hogy a vasárnap, még keményebb volt, de erről nem tudok érdemben nyilatkozni, hiszen sajnos nem lehettem ott...
A gratulációt köszönöm, jól esik egy ilyen rutinos fekete sügér horgásztól!:)

Máté

U.I. 2-0 ide

Halfdane 2013.03.25. 15:26:33

Máté, így legalább nem lehet azt mondani, hogy te vagy a nagyszájú! ;)

Largemouth 2013.03.25. 20:53:09

@Halfdane: Lehet nevet kellene változtatom? :)
Szerintem, azért hű vagyok a largemouth névhez! :D

Máté

nero2 2013.03.26. 12:42:03

A végén még kiderül, hogy csak azért fogsz ekkora halakat, hogy te legyél a győztes.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.03.28. 16:29:57

Szia Máté!

Gratula a szép fogáshoz! Egy ekkora sügér, még nyáron is szépnek számít...
Üdv.

Tom

Largemouth 2013.03.28. 23:52:08

@Bogyo_bacsi: Köszi Tomi!

Én is nagyon örültem neki! :)
Jó kis peca volt...

Máté
süti beállítások módosítása