HTML

Élménybeszámolók

Üdvözöllek kedves olvasó! Ha szereted a természetet, a horgászatot, akkor itt a helyed! Remélem, az írásaimmal tudok neked segíteni, és néhány kellemes percet szerezni!

Elérhetőség

Galéria

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • nero2: Halak a parton, ti meg a vízbe. Ez így igazságos! Azért örülök, hogy nem esett bajotok. (2013.11.13. 22:29) Októberi mártózások
  • Halfdane: ...és külön gratulálok, hogy pár "bolondságmorzsát" sikerült az olvasók felé is közvetíteni. Hajrá! (2013.09.20. 10:42) Keserédes savanyúság
  • Largemouth: @Halfdane: Szia Andris! :) Ennél szebben, és jobban nem is fogalmazhattad volna meg! Többször is elröhögtem magam írás közben, így a cikk hangulata meg volt alapozva. Végre, megint egy igazi röhögő... (2013.09.19. 19:32) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hahó Máté! Annak a kroásszonnak a hatása a cikk megírásáig tarthatott, ugyanis átjön belőle az az agyahagyott hülyéskedés, ami ott a csónakban mehetett. Sejtem, hogy izomlázatok, ha nem is a fáraszt... (2013.09.15. 21:54) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hajrá Máté, csak így tovább!!! (2013.07.30. 14:19) Három nap a Tiszán (1. nap)
  • Utolsó 20

Csukás barangolások ( 2. rész )

Largemouth 2012.11.06. 20:37

Újra a vízparton ! Ez az érzés járta át a testem, miközben nagyot szippantottam a tóparti friss levegőből. Vajon mit tartogat nekem a mai nap, lesz végre egy eredményes kalandom ??? Amikor ezeket a gondolatokat fogalmazgattam, még nem tudtam, hogy egy rendkívül élménydús pecában lesz részem...

SAM_0750.JPG

Szép időben fogadott a tó...

Szép napsütéses idő, enyhe szellő fogadott. Igazi nyárias időt varázsolt elő tarsolyából az ősz ! Már csak a halak hiányoztak, de ők sem sokáig, hamar megmutatták magukat.

Az első halra pár percet kellett várni, mikor is twisteremet egy jól kivitelezett dobással sikerült miniméterpontosan kidobni a nád tövéhez. Szinte biztosan éreztem, hogy ez a dobás halat fog adni, és ez így is lett. Pár pöccintés után elnehezült a csalim, jelentkezőm akadt. A fárasztás igen kalandosra sikerült, ugyanis elfelejtettem, hogy a tegnapi kötelező orsótisztítás során fékem teljesen kilazítottam. Míg orsómat vizsgálgattam halam türelmesen lepihent előttem, és várta, hogy egyenlő esélyekkel folytassuk a "harcot" ( szerintem érezte, hogy jó kezekben van :) ) . Szerencsére én nyertem, és "ellenfelem" partra segítettem pár fotó erejéig.

SAM_0759.JPG

SAM_0756.JPG

A nap első hala ez a hibátlan "kroki"...

SAM_0758.JPG

Menjél, riogasd tovább a népet...

A következőkben felgyorsultak az események, kapás-kapást követett, így a második halra sem kellett sokat várni... Amilyen agresszív kapással jelentkezett, olyan hamar kint is volt a kis ragadozó. Nem volt nagy, de hal !!!

SAM_0760.JPG

 kölyökcsuka...

A hal visszaengedése után izgatottan folytattam a víz vallatását. Táskámból előkerültek a még "szűz" csalik... Végül is mikor teszteljen az ember, ha nem ilyenkor ? Nem ért meglepetésként, mikor a csaliváltás is pár dobáson belül halat adott. Sajnos a képek nem lettek túl jók, mert csukámnak a parton jutott eszébe, hogy ugrálnia kell...

SAM_0764.JPG

A csaliváltás is halat adott...

Ő sem volt nagy, de nem lepődtem meg, mert az ez évi csukák átlagsúlya negyede, az előző évieknek. Ez biztos azért van, mert sajnos még mindig sokan csupán táplálékforrásként tekintenek ezekre a pompás állatokra, és ez nagyon elkeserítő !!!

Ami még lelombozott, hogy egy olyan "csomag" ért elém, aminek szerintem nem a vízben van a helye! Amikor ezt megpillantottam elgondolkodtam... Lehet, hogy valakinek az okoz boldogságot, ha szennyezi környezetét ??? Vagy csak ilyen trehányok az emberek ???

SAM_0768.JPG

SAM_0767.JPG

NO COMMENT...

Ilyenkor irigylem igazán azokat a horgásztársaimat, akik eldugott vadregényes kis patakokban horgásznak, vagy a Duna csodálatos ragadozóit kergetik !

Na de térjünk vissza a nap főszereplőire ! Ismét kapásom volt, méghozzá nem is akármilyen... Éreztem ez már jobb hal lesz ! Fárasztás közben többször is levegőbe vetette magát, de sikerült tarkón fognom, és pár kép erejéig "zargatnom" nyugalmát. Sajnos ezek a képek sem sikerültek jól, mert halam a csalit nagyon mélyre torkolta, és biztonságának érdekében, inkább a csali kiszabadítására akartam koncentrálni !

SAM_0774.JPG

A nap hala...

Ezután, egy még halat nem látott Rapala került a kapocsba, hátha ma sikerül felavatnom. Arra a bizonyos avatásra nem kellett sokat várni, mert csalim az első vízbeérése után egyből halat adott, egy újabb csuka személyében. Ez volt a nap ötödik hala.

SAM_0777.JPG

A nap ötödik hala...

Miután halam visszakerült éltető elemébe, én folytattam a dobálást. Ezután egy rövid szünet következett, de ez sem volt eseménytelen... Kapás-kapást követett, több csukám is volt, de ezek nem akartak velem közelebbről megismerkedni, pár fotó erejéig. :) Még telefonálás közben is sikerült halat akasztanom, de sajnos ez is leverte magát. Az biztos, hogy nem unatkoztam.

SAM_0785.JPG

Napnyugta...

A nap hatodik, és egyben utolsó hala végszóra érkezett. A kapás rendkívül izgalmasra sikerült, ugyanis csukám olyan közel kapta el a csalit, hogy támadását végigkísérhettem.

SAM_0790.JPG

A nap utolsó hala sötétben éhezett meg...

Összességében egy rendkívül élvezetes, eseménydús horgászaton vagyok túl. A csukák mindent levertek, amit eléjük dobtam, nagyon étvágyuknál voltak. Két csalit is felavattam, így bővült a halat látott "csodák" száma... Sajnos a vízben úszó szemét, ami gyakran előkerült a horgászat során, picit lelombozta a a hangulatomat, de a halak kárpótoltak ! Remélem még sok ilyen pecában lesz részem az évben.

Tordai Máté ( Largemouth )

 

 

Címkék: csuka pergetés

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://largemouth.blog.hu/api/trackback/id/tr474892595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.11.08. 10:31:56

Szia Máté!

Gratula az írásodhoz.
Érdemes lenne kipróbálni nagyobb műcsalikat is, mert bár kevesebb halat adnak, a csukák egyedsúlya jelentősen meg fog nőlni.
Meglepődnél, hogy a Dunán mennyi a szemét... bizonyos helyeken hegyekben áll!!!
Üdv.

Tom

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.11.08. 10:37:09

Jah és ne told bele a halat a kamerába, mert nem látszik a Jackos pólód!!! :oD

Szigetközi Pecás · http://szigetkozpeca.blogspot.com 2012.11.08. 16:30:36

Ez igen, csukainvázió! Ügyes horgász vagy, gratulálok!

nero2 2012.11.08. 18:24:27

A nagy csali nem mindig ad nagy halat. Vannak vizek, ahol kifejezetten a kis csalikkal lehet a nagyokat megfogni, mert 1, mindenki naggyal riogatja őket, 2, a táplálék halak is a kisebbekből kerülnek ki, mert csak azok vannak az adott területen. Nehéz eldönteni, hogy sokat fogjon az ember, vagy inkább kevesebbet, de nagyobbat.

Largemouth 2012.11.08. 20:15:56

@Bogyo_bacsi: Szia Tomi!

Ennél a tónál sajnálatos módon egyre inkább azt veszem észre, hogy az előző évvel ellentétben sokkal kevesebb a nagy csuka... Sejtem, hogy ennek mi az oka, de nem ez a lényeg. Szerintem, ha itt (igazán) nagy csalikkal dobálnék, betli veszélyes peca lenne a vége. Ezen a napon is kísérleteztem a nagy hal, nagy csali elmélettel, de nem volt eredményes!
Egyébként a következő élménybeszámolónál már két bot lesz látható( hogy növeljem a méretet ), de a poénra még várni kell!:)

Máté:)

Largemouth 2012.11.08. 20:18:29

@Szigetközi Csónakos Pecás: Szia Ervin!

Nagyon szépen köszönöm!
Már ezekért a hozzászólásokért megérte blogot indítani! :)

Máté

Largemouth 2012.11.08. 20:27:58

@nero2: Szia Balázs!

Teljes mértékben egyet értek veled !:)
Én is gyakran dilemmázok pecák előtt azon, hogy a méretre, vagy a mennyiségre "menjek rá".

Máté!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.11.08. 21:37:49

@nero2: Nero! Nehezen tudom elképzelni, hogy egy 6-8 kilós csuka üldözőbe vegyen egy 4-5 centis kishalat. Egyszerűen nem éri meg az energia befektetés. Én tavaly ősszel kezdetem el nagy csalikat használni (13-15 cm) és olyan csukákat fogok azóta, amiket azelőtt sosem: 6,5 kg 5,8 kg, 4,6 kg 4 kg és az alja is 3 kiló! Balin 2 kg, csapó sügér 1,16 kg!!! Ezek nem lettek volna meg kis csalival...

@Largemouth: Máté! Szerintem ott vannak azok a nagy csukák, csak jóval dörzsöltebbek lettek azóta. Szemléletmód változás kell! Pl. acél előke helyett fluorocarbon, nagyobb, más mozgású műcsalik, mint amivel eddig találkozhattak. De mindenki maga dönti el, hogy mit szeretne kihozni egy horgászatból. Nekem egy évben elég 4-5 csuka is, de azok legyenek testesek. Vannak, akiknek a darabszám a fontos, akkor tényleg nem ajánlatos nagyobb műcsalikat használni.
Üdv.

Tom
pecazas.blog.hu

nero2 2012.11.09. 19:27:28

@Bogyo_bacsi:
Szia Bogyo_bacsi!
82cm (6,5kg) twister, 88cm(8,5kg)kis támolygó, 94cm (9,8kg) Sandra 9cm, 87cm (5,9kg) Sandra. Hogy csak néhány idei fogásomat emeljem ki. Nem nagyképűsködésből írom, de szerintem a számok magukért beszélnek. Ha megtalálod a halat és a közvetlen közelében húzod el a csalit, akkor elkapja, mert nem kerül túl nagy energia befektetésbe. Üldözni nem fogja a kicsit, de megeszi mert ott van. Sokan dobálnak nagy csalival és inkább bizalmatlanok vele a halak. A kicsiktől nem félnek annyira. Mivel mostanában "divatos" a nagy csalikat hajigálni így én is próbáltam a 14-20cm-es swimbaiteket, de még sok eredményt nem tudtam vele felmutatni.
A fluorcarbon előkével meg szerintem nagyon rá lehet fázni, de ezt már megtapasztalhattad, amikor a Basirisky-t egy harapással elvitte D1-en.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.11.09. 19:36:30

@nero2: Szia Nero!

Végül is, ahány horgász, annyiféle tapasztalat... Nekem a nagy csalik hozták meg a sikert azokon a vizeken, ahol a kis csalikkal csak kicsik jöttek...

D1-en nekem nem vitt el csuka Basirisky-t, sőt soha nem is horgásztam ilyen műcsalival. Fluoro előkéből 55-60 asat használok csukázni és idáig egyiket sem harapták el, sőt, még csak meg sem sértették. Mondjuk ez nem a pontyos fajta, hanem a tengeri horgászatra kifejlesztett kopásálló típus.
Üdv.

Tom
pecazas.blog.hu

nero2 2012.11.09. 20:30:22

A Basirisky-s rész Máténak szólt! Az én csalimat vitte el egy csuka. De volt már másik rossz tapasztalat is, ahol egy rántással elvitte a cuccot és ez elég sokba került nekem. Inkább köthető a acél ami nem akadályozza a csalit a mozgásban. Kicsit drága, de inkább ezért fizetek és nem a csalikat pótolom.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.11.11. 07:32:07

@nero2: Én idén kezdem el használn a vastag, tengeri horgászatra gyártott, kopásálló fluoro előkét 0,55-0,60 mm-es méretben. (1900 Ft 100m) Tucatnyi csuka jött már vele ki, köztük igen nagyok is és az előke még csak meg sem sérült. Viszont nagy előnye, hogy ezt alkalmazva sikerült több szép balint és csapósügért is fognom. Szóval olyan halakat, amelyek acélelőkével talán nem lettek volna meg... Azt nem állítom, hogy minden esetben zavaró az acélelőke, de ha a körülmények olyanok, hogy igen, akkor előnyt jelenthet a fluoro. A fekázáshoz főzsinórként használt 0,30-as fluorot én is elharaphatónak tartom...
Üdv.

Tom
pecazas.blog.hu

nero2 2012.11.11. 09:09:19

Szia Tamás!
Érdekelne a fluoro zsinór neve, típusa. Kipróbálnám, hátha nekem is beválik. Palotán van elég tesztalany, akikkel meg lehetne ejteni a nyúzópróbát. Nekem a 0,35-t harapták el, no meg a Pikemono névre hallgató "harapásálló" előkét. Ezt a vastagságot (0,60-as) gondolom krimpeled és nem kötöd.
Üdv: Balázs

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.11.14. 13:48:54

@nero2: Szia Nero!

Erről a zsinórról beszélek:
webaruhaz.horgaszparadicsom.com/gardner_elotetzsinor_55_40lb
Viszonylag olcsó, és 100 méter szinte egy életre elég.
Én egyszerűen csak hozzácsomózom a karabinerhez, amibe a műcsalikat csatlakoztatom, a másik végére pedig végfület kötök, így rögzítem a főzsinórhoz.
Ezidáig nemhogy nem veszítettem vele halat, de még csak meg sem sérült, pedig egy tucat csukát kiszedtem vele az elmúlt hónapban. Azt, hogy a vízben szinte láthatatlan, azt bizonyítja, hogy több balint és sügért is sikerült vele fognom. Ezek acélelőkével nem lettek volna meg szerintem...
Remélem segítettem...
Üdv.

Tom
pecazas.blog.hu
süti beállítások módosítása