HTML

Élménybeszámolók

Üdvözöllek kedves olvasó! Ha szereted a természetet, a horgászatot, akkor itt a helyed! Remélem, az írásaimmal tudok neked segíteni, és néhány kellemes percet szerezni!

Elérhetőség

Galéria

Friss topikok

Utolsó kommentek

• nero2: Halak a parton, ti meg a vízbe. Ez így igazságos! Azért örülök, hogy nem esett bajotok. (2013.11.13. 22:29) Októberi mártózások
  • Halfdane: ...és külön gratulálok, hogy pár "bolondságmorzsát" sikerült az olvasók felé is közvetíteni. Hajrá! (2013.09.20. 10:42) Keserédes savanyúság
  • Largemouth: @Halfdane: Szia Andris! :) Ennél szebben, és jobban nem is fogalmazhattad volna meg! Többször is elröhögtem magam írás közben, így a cikk hangulata meg volt alapozva. Végre, megint egy igazi röhögő... (2013.09.19. 19:32) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hahó Máté! Annak a kroásszonnak a hatása a cikk megírásáig tarthatott, ugyanis átjön belőle az az agyahagyott hülyéskedés, ami ott a csónakban mehetett. Sejtem, hogy izomlázatok, ha nem is a fáraszt... (2013.09.15. 21:54) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hajrá Máté, csak így tovább!!! (2013.07.30. 14:19) Három nap a Tiszán (1. nap)
  • Utolsó 20

Kalandozás a nagy csukák birodalmában

Largemouth 2012.10.15. 23:09

Már sok legendát hallottam Balázs barátomtól egy bizonyos tóról, amely igen szép csukákat rejt magában. Balázs szép fogásainak hallatán beindult bennem a horgászösztön. Mondtam magamban, ide nekem is mielőbb el kell jutnom... Meg is beszéltünk tehát egy időpontot, amely mindkettőnknek (pontosabban: többünknek, mivel Balázs néhány barátja is ráért az egynapos közös túrára) megfelelt. Mondanom sem kell, hogy a peca előtti éjszakámat nem a nyugodt alvás jellemezte. Csöngött az óra, és végre elérkezett a várva várt nap...

Nagyban megkönnyítette a dolgomat, hogy Gyuri tett egy kis kitérőt értem, és el tudott fuvarozni közös célunkhoz. Útközben nagyon jót beszélgettünk közös élményeinkről, és rájöttem, bizony van még mit tanulnom a "szakmában". Az út hamar eltelt és megérkeztünk az előre megbeszélt találkozási ponthoz, ahonnan már Balázs vezette tovább a népet, egészen a tóig. A felkelő napot megelőzve, nagy reményekkel szálltunk ki a kocsiból, és kezdődhetett a rakodás, a csónakok elfoglalása.

A napfelkelte már a parton talált minket...

A napijegy megváltása után pedig indulhatott a várva várt horgászat. Sajnos kiderült, hogy az előző nap mindössze egyetlen csukát fogtak a tavon, ez azonban egyáltalán nem szegte a kedvünket. Kalandra fel !

A párosok úgy alakultak, hogy Balázs és én mentünk egy csónakban, minket követett Misi és Zoli csónakja, míg Józsi és Gyuri külön-külön vágtak neki a napnak. Balázs - szokás szerint - 3 spining botot hozott a túrára, míg én a csapat egyetlen castingosát képviseltem.

Az első néhány óra eredménytelenül telt, ezért úgy döntöttünk, helyet változtatunk és megnézzük a múltheti verseny halat adó pályáját. Csalódás, ez sem hozta meg a remélt sikert ! Gyuri mindeközben sikerre éhesen kezdte "vallatni" a nádszéleket. Meg is lett ennek az eredménye: egy szép, 60 cm feletti, egészséges csuka személyében, amit Gyuri füttyel jelzett mindenkinek. Boldogan nyugtáztuk Gyuri sikerét, és bíztunk abban, hogy most már a többi csukának is megjön majd az étvágya, ám sajnos, nem így lett.

Helyváltoztatás közben egy bojlis kolléga "bennfelejtett" 30 méteres zsinórját sikeresen felszedte a motor, így egy kis időre a partra kényszerültünk. Miközben Balázs javította a motort, megjött a "várva várt" szél, nem sokkal később az eső is eleredt...

Az időjárás sem kímélt minket...

Mindenki küzdött az időjárás elemeivel...

Miután elkészültünk a javítással, Misiékkel együtt "ráálltunk" egy törésre. Közben Balázs telefonhívást kapott: Józsi volt az, aki megfogta a nap második "krokodilját" - egy 60 cm-es példányt. Néhány percre rá látjuk, hogy Misiék is pacsiznak mellettünk, nekik is megvolt az első... Gondoltam magamban, most már mi következünk ! Abban a másodpercben csak ennyit hallottam Balázstól: oké ! És abban a pillanatban barátom a nap halát kezdte fárasztani.... és néhány perc múlva már a szákba terelte a gyönyörű ragadozót. A pacsi után jöhetett a mérlegelés. A mérleg 5.90 kg-ot mutatott, a centi pedig 87-et. A nyerő csali egy ezüst 5-ös Mepps Aglia körforgó volt...

87cm 5,9kg_1.jpg

A nap hala: 87 cm, 5,90 kg

kicsi fekete fehér.JPG

Gyönyörű, egészséges példány...

A hal visszaengedése után az eddigieknél is lelkesebben folytattuk a dobálást... Bevallom, azért már motoszkált bennem a kérdés, vajon mikor jövök ÉN ?

Ez a hely több halat már nem adott, de 50 méterrel arrébb ismét lehorgonyoztunk egy törésen az újabb fogás reményében. Mindketten szó nélkül "vallattuk a vizet", és meg is lett az eredménye - barátom horgán ismét egy szép csuka küzdött. A végeredmény ismét Balázs javára szólt, és következhetett a mérlegelés, a fotózás. Ez is szép, hibátlan példány volt, mindez egyébként a nap összes halára vonatkozik ! Talán mondanom sem kell, ez is visszanyerte a szabadságát !

A 68 cm-es, hibátlan krokodil...

Ezután egy hosszabb szünet következett, de ez sem telt tétlenül... A kapástalanság közepette megrendeztük a "spining vs casting" versenyt, avagy ki tud messzebb dobni ? Ez azonban nem úgy sült el, ahogy azt terveztük... Balázs körforgója ugyanis nem a vízbe, hanem az éppen rajtam lévő kabátba csapódott. A rövid sokk-hatást követően átértékeltem az eddigi életemet ! Megijedtem, hogy a mester valóban "a párját ritkítja"... :-) Kiegyeztünk inkább egy igazságos döntetlenbe, és folytatódhatott a dobálás.

SAM_0749.JPGKevesen múlott, de szerencsére túléltem... :-)

A halak nagyon "megálltak", Józsinak és Gyurinak pedig jelenése volt, így menni kényszerültek. Mi természetesen maradtunk, Misiékkel együtt, hátha tartogat még valamit számunkra a víz. Szerencsére, így is történt, mivel a nádhoz dobott körforgómat egy csuka agresszívan verte le. Na, végre nekem is van egy hal a horgomon, mondtam magamban, és egy rövid küzdelem után a csukát a szákba tereltem. Nem volt nagy, de ez most egyáltalán nem érdekelt ! A csali kiszabadítása után következett a szokásos menetrend: a fotó és a mérlegelés. Természetesen ő is ment vissza !

Csukám hossza 57 cm volt...

Ezután már több kapásunk nem volt, Misiéknek viszont sikerült még kettőt kiszedniük. Sajnos, a pecára szánt idő a végéhez közeledett..., de a kaland itt még nem ért véget ! A motort ugyanis úgy lemerítettük, hogy a 15 perces utat, negatív rekordként, bő 1 óra alatt tettük meg. Mindez méltó zárása volt ennek a rapszodikus napnak.

Összességében egy rendkívül jó hangulatú, nagyon tanulságos napon vagyunk túl. A tó környezete és a társaság kárpótolt a nem túl sok kapás miatt !!! Külön szeretném megköszönni Balázs barátomnak a szervezést, és azt, hogy egy ilyen rendkívüli élményben lehetett részem !

Még biztosan visszatérek a "nagy csukák birodalmába"...

Tordai Máté (Largemouth)

Címkék: csuka pergetés

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nero2 2012.10.16. 06:35:32

Egy kemény nap volt kevés hallal. A tanulságok: 1. Sajnos nem mindíg akkor tudunk pecázni, amikor érdemes, hanem amikor van időnk rá. Abból a helyzetből kell utána kihozni a maximumot. Mi ezt tettük.
2. Ha mögöttem áll valaki és bottávolságon belül van, akkor nincs biztonságban :).
Jó írás, csak így tovább!

nero2 2012.10.16. 06:52:06

Ja és mindig legyen a csónakban legalább egy evező.

Largemouth 2012.10.16. 16:23:30

@nero2: Szia Balázs!

Köszönöm szépen!
Jól éreztük magunkat,a halak pedig ott lesznek a legközelebbi alkalomra!:)
A 2-es pontot egy életre megtanultam!:)

Máté!

Halfdane 2012.10.17. 17:03:06

Szia Máté! Gratulálok az első cikkedhez, jó kis írás, ha így folytatod, semmi sem ment meg a sztárságtól. Ha jól sejtem a visszautat motor és evező nélkül kellett megoldani, nos arra kíváncsi lettem volna. Remélem legközelebb egy idegenvezetést tartasz nekem a csukabirodalomban.

Largemouth 2012.10.17. 18:38:30

Szia Andris!
Köszönöm szépen!
Igen, úgy kellett... Volt motor, csak le volt merülve, de nem is nagy baj, így lett kerek a nap!:)
Persze, hogy tartok!:)

Máté!

nero2 2012.10.17. 19:00:11

Nem sok energia maradt az akksiba, de azért lassú csiga menetbe visszavitt minket a kikötőbe. Kicsavartuk belőle az utolsó ampereket is. :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.10.18. 09:43:32

Szia Máté!

Először is gratulálok első történetedhez, nagyon jól sikerült. Nem igaz, hogy kevés halatok volt, egy áltlagos vizen egy-egy iylen csuka az év fogása lehetne egyenként is...
Jól ismerem ezt a tavat, már volt szerencsém hozzá. Iszonyat nagy és sok csuka van benne, de mégis a nemszeretem kategóriába tartozik nálam. Többször fordult már elő velem, hogy az előzetes egyeztetés ellenére, hiába látoggattunk el ide, mivel egy beugró verseny miatt, a tavon betiltották a pergetést. Az ember 100 km-t utazik, és egyszerűen elzavarják, hogy a versenyen több halat tudjanak fogni egy hét múlva és nagyobb legyen a reklámérték. Ráadásúl mindezt nem túl intelligens módon előadva. Amikor horgászhelyet választok, nem csak a halállomány számít, hanem az is, hogy a személyzet, hogy viszonyúl hozzám. Hiszen elvileg nem mi vagyunk értük, hanem ők értünk...
Várom a következő történetet!
Üdv.

Tom
pecazas.blog.hu

Largemouth 2012.10.19. 17:31:34

@Bogyo_bacsi: Szia Tomi!
Köszönöm szépen!
Hát igen, de ahogy te is írtad S2 nem egy átlagos víz!
Szerencsére ilyen incidens nem történt velem a tavon, bár én most voltam először.Az viszont tény, hogy a honlapukon azt írták, hogy nem lesz bojlis, de még is volt...
A személyzettel nekem nem volt problémám, bár olyanokkal voltam, akik gyakori látogatói a tónak, és ismerik őket!

Máté

Largemouth 2012.10.19. 17:34:31

@nero2: Életre szóló tanulság volt az a bő 1 órás csónakázás!!! :)