HTML

Élménybeszámolók

Üdvözöllek kedves olvasó! Ha szereted a természetet, a horgászatot, akkor itt a helyed! Remélem, az írásaimmal tudok neked segíteni, és néhány kellemes percet szerezni!

Elérhetőség

Galéria

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • nero2: Halak a parton, ti meg a vízbe. Ez így igazságos! Azért örülök, hogy nem esett bajotok. (2013.11.13. 22:29) Októberi mártózások
  • Halfdane: ...és külön gratulálok, hogy pár "bolondságmorzsát" sikerült az olvasók felé is közvetíteni. Hajrá! (2013.09.20. 10:42) Keserédes savanyúság
  • Largemouth: @Halfdane: Szia Andris! :) Ennél szebben, és jobban nem is fogalmazhattad volna meg! Többször is elröhögtem magam írás közben, így a cikk hangulata meg volt alapozva. Végre, megint egy igazi röhögő... (2013.09.19. 19:32) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hahó Máté! Annak a kroásszonnak a hatása a cikk megírásáig tarthatott, ugyanis átjön belőle az az agyahagyott hülyéskedés, ami ott a csónakban mehetett. Sejtem, hogy izomlázatok, ha nem is a fáraszt... (2013.09.15. 21:54) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hajrá Máté, csak így tovább!!! (2013.07.30. 14:19) Három nap a Tiszán (1. nap)
  • Utolsó 20

Egy sikertelen hétvége krónikája (1.rész)

Largemouth 2013.05.28. 21:33

Nagy reményekkel, és egyre jobban fokozódó izgalommal vártam a bűvös hétvégét, hogy az évben először, meglátogathassam imádott vizemet; a Balatont. Izgatottságomat, és a bennem lévő adrenalint az csak fokozta, hogy Gergő barátom révén, lehetőségem nyílt, életemben először csónakból vadászni a "Magyar Tenger" ragadozóira. Általában nálam, azok a pecák, melyek elé nagy elvárásokat tűzök ki, sohasem szoktak túlságosan jól elsülni. Ám most valamiért, még is azt éreztem, hogy nem nyúlhatok túlságosan mellé, éreztem, hogy ez a hétvége az enyém lesz! Sajnos nem így lett :D...

SAM_1860.JPG

Elsődleges "célpontjaink" a balinok voltak, felkutatásukban nagy segítséget jelentet Gergő helyismerete. Az idő, a szélirány tökéletes volt, pont olyan, ahogy a "Nagy könyvben" meg van írva, csak a balinok nem vettek róla tudomást. Lehet, hogy ők nem olvasták!?

baller.JPG

baller 1_1.JPGGergő két túra előtti balinja a sok közül. Értük mentünk...

Ennek ellenére próbálkoztunk becsülettel, hitünkre, és elszántságunkra "kedvezően" hatott a szél feltámadása, és irányváltoztatása... Körülbelül 10 dobásonként kellett a csónakot visszaterelni a megfelelő helyre, és irányba. Közösen arra jutottunk, hogy megnézzünk csuka, és csapó komáék, vajon kajás kedvükben vannak-e... A gond, csak annyi volt, hogy a kiszemelt helyen, nem hogy ragadozó, még kishal sem tartózkodott. A színtiszta vízben teljesen kirajzolódott, az üresség.

Később egy nem várt, de annál meghökkentőbb látványban volt részem, tőlem nyugatra valami búgásra lettem figyelmes. A hanghoz, pár pillanat múlva, egy még szörnyűbb látvány is társult... Nyugaton a helyzet mégsem változatlan!?

SAM_1864.JPGNyugaton a helyzet mégsem változatlan...

SAM_1867.JPGHáttérben a Balaton szebbik arca, előtérben a fájdalmas valóság... :(

A sikertelenség lefárasztott minket, így megegyeztünk egy pár órás szünetben, és egy napnyugtai folytatásban. A köztes időt is kiakartam használni, így lenéztem kedvenc sügéres helyemre, hátha tartogat nekem valamit. Sajnos, itt is csak az üres vízzel tudtam "farkasszemet" nézni, egy mini sügér odapöccintésén kívül, mást nem tudtam felmutatni, így odébb álltam...

SAM_1871.JPGJónak néz ki, de üres...

A következő hely, egy számomra, még csak párszor horgászott kövezés volt. Próbáltam a belső részt meghorgászni, de a víz nagyon sekélynek bizonyult, így ez csak kisebb-nagyobb sikerrel sikerült. Itt legalább láttam valamiféle életjelet uszonyos barátainktól, bár finoman szólva, itt sem "forrt" a víz... Az idő egyre csak telt, a nap már a kötelező napi lefele sétáját kezdte el.

A Gergővel megbeszélt peca előtt, még lenéztem A MÓLÓRA, itt két furcsa, és annál szomorúbb jelenséggel találkoztam. Az első, pont az előző horgászhelyemmel volt kapcsolatos, ugyanis egy teherhajó szemelte ki a móló jobb oldalát, melynek rakományának célpontja a kövezés öblöcskéje volt... :(

SAM_1877.JPGJelenleg így néz ki...

SAM_1881.JPGÉs ez vár rá...

A második dolog, amire fölkaptam a fejem, hogy a móló végén ülő "spori"; - " Már megint ez a keszeg..." felkiáltássál konstatálta zsákmányát, majd egy rituális mozdulattal a földhöz vágta, párszor megtaposta, és ha mindez nem lett volna elég, kéztörlés után még kétszer-háromszor bele is rúgott szerencsétlen uszonyosba... Én sem tétlenkedtem, rövid szócsata következett, mely a javamra dőlt el, de ettől nem lettem boldogabb. Feszülten hagytam el a mólót, majd beletörődtem a szomorú valóságba, hiába a C&R, még nem divat.

Picit megkésve, de csak megérkeztem Gergőhöz. Bíztunk benne, hogy a tó szelleme megkegyelmez nekünk, és nem következik be a fájdalmas betli. Északi szél, és szokatlanul nagy csönd ölelt körbe minket. Hirtelen arra lettünk figyelmesek, hogy a szél irányt váltott, és a túlpart elhomályosodott. Nem lesz itt baj, a szél visszafújja; mondtuk magunkban, és komótosan evickéltünk tovább... Hát nem fújta vissza! :) Egy kosza esőcsepp jelezte, hogy itt bizony semmi nem fog szárazon maradni. Ránk szakadt az ég, méltó befejezése a napnak. Menedék gyanánt, azt találtuk ki, hogy beevezünk a stég alá, és ott vészeljük át az égi haragot... Ez kisebb-nagyobb sikerrel sikerült.

esős.JPGNem a legjobb minőség, de kitűnően festi le a helyzetet... :)

Az eső alábbhagyásával, csapzottan szálltunk ki a csónakból, és egyszerre mondtuk: "ezt a pecát, soha nem fogjuk elfelejteni!"

Tordai Máté ( Largemouth )

 

Címkék: pergetés balin betli Balaton

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://largemouth.blog.hu/api/trackback/id/tr535331033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.05.30. 11:37:33

Szia!

Sajnos, ez a helyzet Magyarországon. A horgászok gyorsan átveszik a modern technikai fogásokat, de a sportszemléletet már nem. A C & R horgászok nagy része, nyilván fizetős tavon visszaengedi a halat, de amint természetes vizen süllőt, vagy harcsát fog, már viszi is...
A hallal való spártai bánásmódra és a hal lopásra is bőven találunk példát...
A történethez csak annyit még, hogy bizony természetes vizen jobban meg kell dolgozni a sikerért. Nem a műcsali választás lényeges itt elsősorban, hanem jókor kell lenni jó helyen...
Legközelebb lesz majd hal is... ;o)
Üdv.

Tom

Largemouth 2013.05.30. 21:13:51

Szia Tomi! :)

Ennél jobban nem is fogalmazhattad volna meg, minden szóval teljes mértékben egyet értek!

Máté

steveolson · steveolures.com 2013.06.05. 09:10:49

Ezt a homokot most nem oda vitték! Az almádi nagy strandon volt mederhomokozás!

Largemouth 2013.06.05. 21:53:23

@steveolson: Szia Steve!

Ezt örömmel hallom! Nem kéne azt a kis vadregényest szakaszt még jobban tönkretenni...
Én úgy tudtam a kövezésre teszik le, mivel a BASHE egyik vezetője, így tájékoztatott. Hála az Istennek rosszul tudta...

Máté
süti beállítások módosítása