HTML

Élménybeszámolók

Üdvözöllek kedves olvasó! Ha szereted a természetet, a horgászatot, akkor itt a helyed! Remélem, az írásaimmal tudok neked segíteni, és néhány kellemes percet szerezni!

Elérhetőség

Galéria

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • nero2: Halak a parton, ti meg a vízbe. Ez így igazságos! Azért örülök, hogy nem esett bajotok. (2013.11.13. 22:29) Októberi mártózások
  • Halfdane: ...és külön gratulálok, hogy pár "bolondságmorzsát" sikerült az olvasók felé is közvetíteni. Hajrá! (2013.09.20. 10:42) Keserédes savanyúság
  • Largemouth: @Halfdane: Szia Andris! :) Ennél szebben, és jobban nem is fogalmazhattad volna meg! Többször is elröhögtem magam írás közben, így a cikk hangulata meg volt alapozva. Végre, megint egy igazi röhögő... (2013.09.19. 19:32) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hahó Máté! Annak a kroásszonnak a hatása a cikk megírásáig tarthatott, ugyanis átjön belőle az az agyahagyott hülyéskedés, ami ott a csónakban mehetett. Sejtem, hogy izomlázatok, ha nem is a fáraszt... (2013.09.15. 21:54) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hajrá Máté, csak így tovább!!! (2013.07.30. 14:19) Három nap a Tiszán (1. nap)
  • Utolsó 20

Októberi mártózások

Largemouth 2013.11.13. 21:51

Hosszú idő elteltével, végre újra a vízparton találtam magam. A helyszín, pedig nem volt más, mint a szívembe, egyre inkább beljebb lopózó Duna. Furcsa érzés volt újra kezeim között tartani régi fegyvereimet. Valami megmagyarázhatatlan érzés járta át testem, és csak azt tudtam, hogy halat szeretnék fogni. Nem könnyű célt tűztem ki magamnak; életem első domolykójával szerettem volna közelebbről megismerkedni. A körülmények nem voltak a legbiztatóbbak... A vízállás a vártnál nagyobb volt, és a kalandban velem tartó, már rutinosnak nevezhető Berza barátom sem tudott pozitív hírekkel szolgálni tegnapi terepszemléjéről...

 

received_m_mid_1384284421175_4f3d29ef45235ad675_0.jpeg

Ennek ellenére, fokozott lelkesedéssel vágtunk neki, a Duna menti erdő járatlan ösvényeinek, hogy a jobbnál-jobb helyeket felderítsük. A halak szedésekkel tanúsították jelenlétüket, de az áttörő kapás, csak nem akart bekövetkezni. Dolgomat, az is nehezítette, hogy míg Berza, egy rövidebb UL bottal volt felszerelkezve, engem viszont, egy viszonylag nagy méretű 2,70-es spinning pálca kísért utamon. Rövid idő után világossá vált számomra, hogy ezt a méretet, nem erre a terepre találták ki, ugyanis botom spicce a létező összes gallyal megismerkedett, ami tudtommal nem tesz valami jót a kerámiának.

..

received_m_mid_1384284344999_2c14aa56ef74ba3852_1.jpeg

A sokadik szerencsétlenkedés után, Berzát felelőtlenül lehagyva próbáltam tisztább/meghorgászhatóbb részeket találni, aminek következtében, egy körülbelül 10 másodperces bemutatót tartva a szemközti oldal üdülője közönségének, testem közelebbről megismerkedett a Duna októberi vízével. Szerencsémre sikerült megkapaszkodnom az iszapban, és valamilyen csoda folytán a telefonom sem ment tönkre. Berza, kiáltásomra, olyan 20-30 dobás után mosolyogva sietett, majd büszkén ragadott vállon. :) Utólag mosolygok a dolgon, de, hogy őszinte legyek, abban a pillanatban nem tudtam őszintén vigyorogni... :)

Kilábalva a káoszból, próbáltunk újra a feladatra koncentrálni. Lelkesedésemre ösztönzően hatott, hogy megvoltak az első lekövetések, ráadásul a lábamtól fél méterre egy termetes jász vágott mellé kis tinymnek...

received_m_mid_1384284024181_10552e078afa56fc44_1.jpeg

Egy szimpatikus, bedőlt fás részhez érve, már a nap első halával küzdhettem meg. A kapás rendkívül emlékezetesre sikeredett, ugyanis a tiszta vízben végig kísérhettem, ahogy a kis wobblert, egy ezüst árny szívja el. A tettes nem domolykó volt, hanem egy balin, de ez az örömön nem változtatott...

received_m_mid_1384284379522_0878371b385efc4e03_1.jpeg

received_m_mid_1384284379522_0878371b385efc4e03_0.jpeg

Sajnos ezután, egyik pillanatról a másikra, a lekövetések fokozatosan elmaradoztak, és a halak semmi jelet sem mutattak. Mintha kihalt volna a Duna... Már, a befejezés mellett voltunk, mikor Berzának a semmiből, legnagyobb meglepetésünkre hala akadt. A tettes, egy apró domolykó volt, de ebben a nagy csendben nagyon tudtunk örülni neki...

received_m_mid_1384284024181_10552e078afa56fc44_0.jpeg

Visszafelé menet, Berza, még meginvitált "csodahelyére", amit udvariasan visszautasítottam. Dávid, azonban nem habozott. Óvatos, halk mozdulatokkal közelítette meg kedvenc beállóját. Szinte csodálva néztem, ahogy nyugodt tekintettel, semmitől sem félve, nesztelenül hatol át az akadályokon... De jajjjjjj megbotlik, és tekintete hirtelen megváltozik... :) Érzi, hogy ezt nem fogja szárazon megúszni, és sorsába, szinte beletörődve merül el szeszélyes folyónk hűvös vízébe. :) Gyorsan segítségére siettem, és boldogan kérdeztem; - megérte?

received_m_mid_1384284465402_08a5b205efcef52c59_0.jpeg

Átázva, és kihűlve ballagtunk haza, miközben a folytatásról beszéltünk! Ha a dolgok pozitív oldalát nézzük, márpedig én azt szoktam, egy felettébb jó hangulatú horgászaton vagyunk túl, ahol még a betlit is sikerült elkerülni... Soha rosszabbat! ;)

 

Tordai Máté (Largemouth)

Címkék: pergetés domolykó balin wobbler salmo tiny

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://largemouth.blog.hu/api/trackback/id/tr735629801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nero2 2013.11.13. 22:29:44

Halak a parton, ti meg a vízbe. Ez így igazságos! Azért örülök, hogy nem esett bajotok.
süti beállítások módosítása