HTML

Élménybeszámolók

Üdvözöllek kedves olvasó! Ha szereted a természetet, a horgászatot, akkor itt a helyed! Remélem, az írásaimmal tudok neked segíteni, és néhány kellemes percet szerezni!

Elérhetőség

Galéria

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • nero2: Halak a parton, ti meg a vízbe. Ez így igazságos! Azért örülök, hogy nem esett bajotok. (2013.11.13. 22:29) Októberi mártózások
  • Halfdane: ...és külön gratulálok, hogy pár "bolondságmorzsát" sikerült az olvasók felé is közvetíteni. Hajrá! (2013.09.20. 10:42) Keserédes savanyúság
  • Largemouth: @Halfdane: Szia Andris! :) Ennél szebben, és jobban nem is fogalmazhattad volna meg! Többször is elröhögtem magam írás közben, így a cikk hangulata meg volt alapozva. Végre, megint egy igazi röhögő... (2013.09.19. 19:32) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hahó Máté! Annak a kroásszonnak a hatása a cikk megírásáig tarthatott, ugyanis átjön belőle az az agyahagyott hülyéskedés, ami ott a csónakban mehetett. Sejtem, hogy izomlázatok, ha nem is a fáraszt... (2013.09.15. 21:54) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hajrá Máté, csak így tovább!!! (2013.07.30. 14:19) Három nap a Tiszán (1. nap)
  • Utolsó 20

Csukás barangolások ( 1. rész )

Largemouth 2012.10.29. 11:43

1 év után újra feloldották egy, az általam nagyon kedvelt kis tavon a pergetési tilalmat. Örömmel olvastam a hírt a tó honlapján, de megütközött valamin a szemem: "a halat el kell vinni, vagy le kell adni a halőrnek..." Ennyi elég is volt a kedvem lelohasztására, mivel köztudott rólam, hogy kizárólag a C&R ( fogd meg és engedd vissza ) horgászás híve vagyok !!! Na, mondtam magamban, azért teszek egy próbát a halőrnél, hátha tesznek velem egy kis kivételt, mégiscsak 3 éve rendszeres látogatója vagyok a tónak. Szerencsére, nem kellett sokat győzködnöm a halőrt, tudta ki vagyok, és hogy miként állok a halakhoz... Ennek megörülve, szombatomat szabaddá tettem és felszerelésemet beélesítettem...

 

SAM_0664.JPG

Komor hangulatban fogadott a tó...

Nagy reménnyel indultam neki a napnak ! A múltévi élmények hatására csukák hadára számítottam, de ahogy a közmondás is mondja: "Homo proponit, Deus disponit" ( Ember tervez, Isten végez ).

Az első 4 óra kapás nélkül telt el, itt már éreztem, hogy nem ez lesz életem legeredményesebb pecája, de nem adtam fel ! Hajthatatlanul vallattam a tükörsima vizet. Több, általam jónak vélt akadót "vizslattam" át, de a várva-várt eredmény mindig elmaradt, mígnem megpillantottam a lábam alatt egy vízben lévő "fatákolmányt".

SAM_0675.JPG

Az említett "fatákolmány"...

Nem is kellett nekem ennél több, már csobbant is a csali. Izgatottan pöcögtettem fehér twisteremet, mígnem az utolsó pöccintés során, életre kelt a botspiccem. Megvagy ! - kiáltottam fel. Halam - a méretéhez képest - jól küzdött, de nem adtam neki sok esélyt, sietve magamhoz tereltem és tarkón fogtam. Nem a legnagyobb, de a nap első hala.

SAM_0668.JPG

 A nap első hala...

SAM_0669.JPG

 Természetesen, ez is C&R...

Ezután ismét egy hosszabb szünet következett. Az egész csali arzenálomat bevetettem, de hiába, a csukák nem voltak étvágyuknál. Picit leültem pihenni, és elelmélkedtem a tavalyi szép emlékekről, de ez sem tartott sokáig. Erőt vettem magamon és elindultam a következő körömre. Végül is horgászni jöttem, nem pihenni ! Dobáltam rendületlenül, hátha tartogat még nekem valamit a nap. Elérkeztem egy ígéretesnek tűnő helyhez. Most vagy soha, mondtam magamban !

SAM_0681.JPG

Hátha a nád alatt lesz egy "krokodil"...

Odapöccintettem csalimat a bedőlő nád tövéhez, és a süllyedő twistert azonnal egy csuka verte le, hihetetlen agresszivitással. Egy szép kis csuka ifjonc küzdött a bot végén, de ismét én nyertem. Ez sem életem csukája, de csak sikerült kiszednem még egyet ezen a gyenge napon.


SAM_0677.JPG

A jövő nemzedéke...

SAM_0679.JPG

Szabad vagy...

Sajnos, ő volt a nap utolsó hala. Az eső elkezdett szakadni, és persze nem volt nálam semmi, ami megóvott volna a megázástól, ezért a horgászat befejezése mellett döntöttem...

SAM_0688.JPG

Eleredt az eső...

SAM_0686.JPG

Összességében egy nagyon nehéz, de tanulságos pecán vagyok túl... A csukák egyáltalán nem voltak étvágyuknál, dobhattam nekik bármit... Kettőt sikerült becsapnom, ami nem olyan jó eredmény, de kellenek az ilyen napok is, ezért szép a horgászat. Mindig tanul valamit az ember !!!

Folytatás következik !!! Végre, sok hallal :-)

Tordai Máté (Largemouth)

 

Címkék: csuka pergetés

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://largemouth.blog.hu/api/trackback/id/tr674865226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nero2 2012.10.29. 18:26:49

A küzdős, haltalan pecánál már csak az a rosszabb, ha látja is az ember a halakat és úgy sem tud kapást kicsikarni. Legyen az akár csuka, akár sügér. Neked legalább két hal is megkegyelmezett és nem lett betli a vége.

Largemouth 2012.10.31. 13:07:31

@nero2: Az ilyen pecánál a nem túl nagy halaknak is nagyon tud örülni az ember !!! :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.10.31. 14:45:47

Szia Máté!

A csukák általában ciklikusan táplálkoznak, ezt a ciklust kell valahogy elcsípni, ami a hónapok függvényében, vagy a hajnali, vagy a dél és kettő közötti, vagy az alkonyati órákra tehető. Lehet csak pont rossz időszakban voltál kint, bár két pergetett csuka nem rossz eredmény. Sokan örülnének ennek is. Az ostoba szabályokkal nem kell fogalalkozni, ha kérdezik, kicsúszott a kezedből a hal és kész. Mit tudnak tenni?
Üdv.

Tom
pecazas.blog.hu

Largemouth 2012.11.03. 18:38:08

@Bogyo_bacsi:Szia Tomi!

Lehet, hogy igazad van! Bár ennél a pecánál a légnyomás, a szél sem volt a legkedvezőbb! Szerintem ez okozta az étvágytalanságukat...

Máté

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.11.04. 08:34:34

@Largemouth: Fene tudja. Te sem eszel egész nap folyamatosan, csak reggelire, ebédre és vacsorára... a halak is valahogy így lehetnek ezzel. :o)
Üdv.

Tom
pecazas.blog.hu

kisgyerek9 · http://kisgyerek.blog.hu 2012.11.06. 05:21:01

pár nappal előtted az egyik haverom kint volt ezen a tavon (ha a képek alapján jól látom) (van egy villamosmegálló a partján?)

fogott egy szebbet fehér tviszterrrel az egykori árokban.

szerintem egyébként nem probléma elvinni néha a halat (főleg nem egy "kockatóról"), pláne ha már este a tepsiben végzi és nem a mélyhűtőben

Largemouth 2012.11.06. 20:41:42

@Bogyo_bacsi: Szia Tomi!

Ebben látod igazad van. :)
Bár szerintem a többi dolog is közrejátszik !

Máté

Largemouth 2012.11.06. 20:54:12

@kisgyerek9: Szia !

Üdvözöllek a blogomon ! (Én is olvasom a tied :))
Igen, ez az a tó!
Szerintem sem probléma néha-néha egy-egy halat elvinni (bár én sosem szoktam :))!
De szerintem vannak "Szent" halak, mint pl.: FEKETESÜGÉR, kősüllő, csapó, balin ,amik nem evésre, hanem szórakozásra, tiszteletre vannak (ez személyes véleményem)
Az mondjuk nem zavar, ha valaki elvisz egy-két pontyot, de azt is csak 5kg alatt tegye.

Máté
süti beállítások módosítása