HTML

Élménybeszámolók

Üdvözöllek kedves olvasó! Ha szereted a természetet, a horgászatot, akkor itt a helyed! Remélem, az írásaimmal tudok neked segíteni, és néhány kellemes percet szerezni!

Elérhetőség

Galéria

Friss topikok

Utolsó kommentek

• nero2: Halak a parton, ti meg a vízbe. Ez így igazságos! Azért örülök, hogy nem esett bajotok. (2013.11.13. 22:29) Októberi mártózások
  • Halfdane: ...és külön gratulálok, hogy pár "bolondságmorzsát" sikerült az olvasók felé is közvetíteni. Hajrá! (2013.09.20. 10:42) Keserédes savanyúság
  • Largemouth: @Halfdane: Szia Andris! :) Ennél szebben, és jobban nem is fogalmazhattad volna meg! Többször is elröhögtem magam írás közben, így a cikk hangulata meg volt alapozva. Végre, megint egy igazi röhögő... (2013.09.19. 19:32) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hahó Máté! Annak a kroásszonnak a hatása a cikk megírásáig tarthatott, ugyanis átjön belőle az az agyahagyott hülyéskedés, ami ott a csónakban mehetett. Sejtem, hogy izomlázatok, ha nem is a fáraszt... (2013.09.15. 21:54) Keserédes savanyúság
  • Halfdane: Hajrá Máté, csak így tovább!!! (2013.07.30. 14:19) Három nap a Tiszán (1. nap)
  • Utolsó 20

Csukásan-dra

Largemouth 2012.11.18. 00:02

Nem hittem volna, hogy még idén meglátogathatom a "Nagy csukák birodalmát", és most újra itt vagyok. Mennyi minden történt egy hónap alatt... A nappalok 1 órával rövidebbek lettek és a hőmérő sem azt mutatta, amit szeptemberben. Hiába, közeleg a tél. Ezeken gondolkoztam, miközben közeledtünk barátaimmal közös célunk felé. Persze, a legfontosabb kérdés ma is az volt, hogy mit tartogat nekünk ez a novemberi nap...

A napijegy kiváltása és a botok beélesítése után izgatottan szálltam vízre két horgásztársammal, Andrissal és Tamással együtt. Mindhárman nagy reményekkel indultunk neki a napnak. Andris és én kettő, míg Tomi egy botot hozott a kalandra.

A felkelő nap sugarai gyönyörű színekbe festették a tájat...

Motorunk nem volt, ezért evezni kellett, ezt a feladatot pedig Andris vette kézbe. Még nem tudta, mire "VÁLLAL"kozott... :)

Én, a Balázstól kapott sandrával kezdtem a víz vallatását... Ennek hamar meg is lett az eredménye, ugyanis a felpöccintett csalimra, amolyan "bot kitépős" kapással jelentkezett a nap első hala. Csukám a fárasztást egy gyönyörű hátra szaltóval indította, majd ezután megindult a mélybe. Szerencsére egy határozott mozdulattal visszainvitáltam és a csónak mellé tereltem, de itt még nem volt vége a "harcnak", ugyanis miközben már a kötelező, "fárasztás végi" fotókat készítettük, ismét meggondolta magát és egy farokcsapással megindult az "ismeretlenbe"... Ez olyannyira sikerült is, hogy meg sem lehetett mozdítani... Na, mondtam magamban: akadó, de ezt rosszul gondoltam, mivel egy határozott húzással sikerült felszínre húzni a gyönyörű ragadozót, mely magával hozott kb. fél kiló iszapot is... Csukám a hátának feléig belefúrta magát az iszapba, a lényeg viszont az, ha kalandok árán is, de én győztem !

varpalota 027.jpg

Jól küzdött...

varpalota 031.jpg

varpalota 032.jpg

De végül én győztem...

Gyönyörű, egészséges csuka lett a zsákmányom, amely 2,80 kg-ot nyomott. Mondanom sem kell, hogy nagyon örültem ! Még csak fél órája kezdtük a pecát, és már meg is van a nap első hala...

varpalota 039.jpg

2,80 kg-os hibátlan "kroki"...

A hal visszaengedése után folytattuk a víz vallatását, de ez a hely több halat sajnos nem adott, így nekiindultunk az ismeretlennek... Az ismeretlent itt szó szerint kell érteni, ugyanis a köd miatt nem láttunk semmit...

Köd tompította meg a nap sugarait...

Ezután helyet változtattunk. A következő állásunk egy törés volt. Ez meg is hozta a kívánt eredményt, mivel a Tamás wobblerével egy csuka közelebbről kívánt megismerkedni... A fárasztás nem sikerült izgalmasra, hiszen a hal egyből felszínre feküdt, így Tamás gyorsan tarkón tudta ragadni jól megérdemelt "zsákmányát". A vendég egy gyönyörű, 5,78 kg-os csuka volt, ami egyben Tomi életének második legnagyobb "krokiját" jelentette. A fényképezés kalandosra sikerült, mivel a hal belerántotta a horgot a lábamba, ez pedig a képek minőségének rovására ment... Úgy látszik, ez a tó mindig tartogat nekem egy "halál közeli" élményt... :)

varpalota 049.jpg

Tomi arcáról "lerí" a boldogság... :)

A halat útjára bocsájtottuk, és izgatottan vártuk társait. Nem is kellett sokáig várnunk rájuk, mivel sandrámra, amolyan "szellemkapással" jelentkezett a nap harmadik hala. Ő is becsületesen helytállt, mégsem kerülhette el a kötelező fotózást.

Gyönyörű, világos mintázatú ragadozó...

varpalota 067.jpg

varpalota 068_1.jpg

Szabad vagy !

Ezután visszatértünk az első halat adó helyhez. Itt Andris percei következtek, de sajnos 'oly hamar el is múltak, mivel a hala egy fejrázással megszabadult a horogtól... :( Nem volt nagy, olyan 50-esre becsültük... Hogy mi volt a csali ? Hát persze, hogy a sandra...

Sajnos, a beígért front nem került el minket. A szél viharosan kezdett fújni és az eső is eleredt, ezért inkább a kikötés mellett döntöttünk. Ez viszont nem bizonyult olyan egyszerűnek, mivel a szél azt csinált a csónakkal, amit csak akart. Még szerencse, hogy Andris "pár" évig vadvízi vezető volt, nélküle ugyanis nem sikerült volna ez a "lehetetlen küldetés"... :)

Andris kezében volt az életünk... :)

Persze a pecának ennyi azért nem vetett véget ! A kötelező melegedés és élelmiszer bevitel után, újult erővel folytattuk a harcot az elemekkel, de már csak a partról... Megnéztünk egy sekély szakaszt, ám ez nem bizonyult eredményesnek, így úgy döntöttünk, hogy visszamegyünk a két halat adó part menti töréshez... Ezt a "küldetést" már csak ketten vállaltuk Andris barátommal...

Erőfeszítésünknek meg is lett a jutalma, ugyanis Andris ismét halat akasztott... A sors fintora, hogy ez is leakadt. Méretét szintén 50 körülire saccoltuk.

A nap folyamán olyan természeti csodákkal lettünk gazdagabbak, amiket míg élünk nem fogunk elfelejteni. Ezek közül párat megörökítettem, szerintem nektek is tetszeni fog !!!

Ezeket a képeket sohasem fogjuk elfelejteni !

Tordai Máté (Largemouth)

Címkék: csuka pergetés

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nero2 2012.11.18. 19:31:31

Brutálisan jó képanyag és a leírást olvasva úgy éreztem mintha ott lennék. Gratula az íráshoz.
Üdv: Balázs

Szigetközi Pecás · http://szigetkozpeca.blogspot.com 2012.11.18. 21:22:24

Hejj de szép krokik! Ez igen gratt, hozzájuk!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.11.18. 21:48:33

Szia Máté!

Jó volt ez az egy nap horgászat, még ha az időjárás némileg meg is gyötört minket.
Azért örültem a csukának persze, csak mint tudod ezzel a gatyába akadással nem kis ramazúrit csinált a csónakban, ezért voltam kissé feszült...
Amúgy én ezért a csukáért mentem. Mint láttad, le sem vettem a SAVAGE gumikat és wobblereket. Bejöttek most a számításaim, de volt benne egy nagy lapát tudatosság is...
Mindenesetre a véleményem nem sokat javult a tóról, sportérték szempontjából nálam többet ér egy neszmélyi holtágon, vagy Tisza tavon akasztott másfeles csukesz...
Azért elnézünk ide majd jövőre is párszor nagyduzzogva... :o)
Üdv.

Tom
pecazas.blog.hu

Halfdane 2012.11.19. 08:44:59

Szia Máté!

Jó kis peca volt annak ellenére hogy nekem nem akadt hal. Viszont csodálatos természeti szépségekben volt részünk, ami nekem maradandó emlék. Nem utolsó sorban tanulságos is volt, sok új tapasztalattal gazdagodtam.

A cikk is tetszik, visszaadja azt a felszabadult életörömöt, amiben az a nap telt. Leszámítva persze amikor az 1 tonnás ladikot széllel szembe kellett hajtanom, mert akkor kevésbé volt őszinte a mosolyom..:D

Csak így tovább kiskoma!!! Hajrá!

András

nero2 2012.11.20. 19:10:06

@Halfdane: Helló Halfdane!
Azt a piros csónakot még a 30 librás motorom is nehezen mozgatja. De legalább olyan stabil, mintha lebetonozták volna. Remélem a következő pecán több szerencsétek lesz és megismerkedhettek az itteni igazi nagyokkal is.

Halfdane 2012.11.20. 23:22:52

@nero2: Kedves Nero, elhiheted, én sem fáztam a metsző szélben. Sejtheted, milyen az amikor bokából feszül minden izmod, úgy evezel, mégis 20 centit haladunk minden húzásra. Mondhatom, nagy élmény volt. Tomi és Máté nem panaszkodhat, én pedig sokat tanultam a lemaradt halakból is. Hogy ez a gyakorlatban mit jelent, majd elválik legközelebb...:)